Tak ako som písal, minulí rok, že sa teším na Končitu 2014 tak už je za nami. Dňa 12-15.06.2014 sme sa opäť zišli v hojnom počte  na chate Končita. Stretlo sa nás 18 nadšencov krásnej prírody a ľudí, ktorí sa chceli zdokonaliť v záchranných prácach vo výškach. Tak ako po minulé roky sme prvý deň pripravili opičiu  dráhu na neďalekých stromoch kde si mohol každý zopakovať vedomosti z minulého roku. Na druhý deň sme sa presunuli na neďalekú skalu na ktorú museli vyšplhať pomocou žumarov a na jej vrchu zas z druhej strany zlaniť a zachrániť človeka, ktorý uviazol na skalnatej rímse pomocou  lanovky. V sobotu sme navštívili Banských záchranárov  v Prievidzi, ktorí nám poskytli  ich výcvikový priestor  „polygón a zlaňovaciu vežu“ , kde každá dvojica prešla cvičný polygón so svojim psom a zároveň musela sním aj zlaniť do hĺbky.  Výcvik sme trochu pritvrdili a dvojice si mohli vyskúšať  aj cestu späť. To znamenalo  jeden z dvojice vyžumaroval hore  a musel za pomoci kladkostroja vytiahnuť   psa aj svojho kolegu. Tento výcvik prebiehal až do večera . Potom sme sa všetci stretli pri ohni  a spríjemnili si tak posledný večer. V nedeľu ráno sme sa vybrali na neďalekú vychádzku ku miestnej známej skale Hrádok na ktorej sa nám naskytol krásny výhľad na okolie. Po návrate na chatu sme sa rozlúčili a sľúbili, že sa o rok stretneme zase. Touto cestou by som sa chcel poďakovať  kolegovi Peťovi Hrižovi za pomoc pri lezeckých prácach.